Monday, August 8, 2011

Panas! Bendera Israel pada Duit Syiling Baru Malaysia

Posted by tyka dins at 11:11 AM
Hai. Salam Ramadhan semua.
Okay, tempoh hari kita dihebohkan dengan HALAL jakim tentang Siti, Putus tunang Khairul Fahmhi semua2 tuh la kan . Gosip2 tuh biar lah berlalu. Kita mulakan hiduo baru. Chewah . Hah.

Bukan motip tyka nak tulis gosip hari ni,
tapi nak cerita sikit konspirasi Duit Syiling Baru Malaysia kita yang baru dilancarkan oleh Bank Negara Malaysia ( BNM ) . Hmm.

Firstly kita view dulu gambar Duit Syiling Baru ni .


Ada keganjilan tak ?  hmm. O.o




Ini bendera israel . =.="


Persoalannya, adakah "Star of David" sengaja dicetak pada duit syiling terbaru ini atau ia skadar suatu kebetulan? Apa perlunya lambang bintang enam ini diguna untuk menggantikan lambang bulan dan bintang pada syiling lama?

Jika dilihat, lambang bulan dan bintang pada duit syiling sebelum ini menggambarkan Islam sebagai agama rasmi Malaysia. Jika "Star of David" pula digunakan, adakah ia menggambarkan sokongan secara tersirat Malaysia kepada negara Yahudi Israel dan agenda Freemason? Sumber: Milosuam.blogspot.com




Jelas sekali, inilah hasil nasihat Yahudi APCO yang dibayar RM77 juta setahun oleh kerajaan sebagai penasihat pentadbiran kerajaan Rosmah Mansor.




*Berhenti sekejap .




Atas ni semua pandangan orang ramai mengenai "Star of David" .
Bagi pandangan tyka, tyka telah membaca blog milik mazeermohammad.



Mengikut kefahaman beliau :

Star of David ini sebenarnya bermula dari simbol numbor 7, yang mana tengahnya ditarik dan menjadikan sebuah segi tiga. Ini bermakna, ada dua 7 yang di jadikan bentuk segi tiga. 7 yang dimaksudkan dalam istilah Judaism ialah 7 malaikat utama seperti Jibrail, Mikail dan seumpamanya (sedangkan islam ada 10 yang utama). Walaupun begitu, 7 ini juga disebut sebagai 7 hari dalam penciptaan. Selain itu 7 juga dimaksudkan dengan 7 tingkat langit dan bumi. Ini semua dalam Judaism. Malahan, Islam mengesahkan perihal 7 ini (kecuali 7 hari kejadian tu, sedangkan dalam Quran disebut, 6 masa, bukannya 7 hari).

Secara ringkasnya, Shield of David ini (atau di sebut sebagai Star of David) ini, mengandungi maksud 7 petala bumi dan langit, 7 hari, 7 malaikat dan ia adalah 'perisai'.

Jika anda pernah pergi ke Galeri Shah Alam, anda pasti ada terlihat satu keris yg mana ada 'Wafaq' Sulaiman.. Sebijik sama seperti Star of David tu dan di situ dia tulis penerangannya, Wafaq Sulaiman ini untuk kekuatan dalaman dan luaran si pemakai. Bagi saya, bukan Wafaq Sulaiman tu yg terer.. Tapi simbolik di sebaliknya.. Yakni pergabungan alam sgahir dan kabir, 2 kalimah syahadah atau mungkin Nur Muhammad Nur Allah yang tak bercerai-berai yang selalu dibacarakan oleh golongan hakikat.

Kali ini kita sentuh bab piramid pula yang menjadi based untuk Star of David. Sebenarnya, bukan bentuk piramid tu yang penting, tapi tiga bucu yakni tiga titik tu yg penting..


Senang kata, 3 perkara dalam pembentuk 1 bentuk piramid. kalau tengok khatamul nubuwah, juga tiga segi (tapi ada juga yg kata bukan macam tu, tu hanyalah sebahagian). Meskipun demikian, saya ambil pasal 3 perkara yang telah diketahui oleh orang hakikat yakni ALLAH, MUHAMMAD, ADAM. Tiga perkara penting dalam pembentukan 'Institusi Ketuhanan' (mungkin ramai yang kurang faham, tapi silalah mencari perihal ini dengan guru anda sekali. Insyallah akan diterangkan. Anda harus bertanya kepada mereka yang lebih arif mengenai hal ini).

Dan kenapa dua piramid di satukan?
Adakah ia mengenai kalimah syahadah, kunci bagi segalanya.
Alam atas, alam bawah, alam kabir, alam saghir.
(alam malakut, alam penciptaan, alam semesta, alam dalam diri seperti mimpi, khayalan, minda dan lain-lain).
Dan tiap perkara ada oppositenya masing-masing (syurga neraka, bulan bintang, tanah air, lelaki perempuan dan lain-lain).

Ringkasnya, Star of David sebenarnya melambangkan penyatuan yang sejati. Tapi Israel mengunakannya sebagai 'Lambang Kuasa' untuk re-claiming tanah yang kononnya mereka yang punya. Ia bukan hanya sekadar simbol tapi lebih dari itu. Ia simbol ketuhanan, kehambaan dan isi sebenar kenapa 'kita ada di sini'.

 Jadi, kesimpulan dari STAR OF DAVID ini adalah:
- Ia milik Nabi Daud a.s.
- Digelar perisai Nabi Daud (yang mana 'suara' Nabi Daud mampu 'memberhentikan' burung dan apa yang bergerak').
- Juga digelar sebagai 'Seal of Solomon' atau 'cop mohor Nabi Sulaiman a.s' (tentang peguasaan Nabi Sulaiman yang luas).
- Terdiri dari 7 yang jadi segitiga dan digabungkan pula dua segitiga tadi (7 angka spiritual).
- Segi tiga yang mempunyai 3 bucu/titik merujuk pada tiga perkara utama yakni ISLAM, IMAN dan IHSAN yang baru bersatu, gerak seiring, baru teguh.
- 3 perkara yang juga boleh di rujuk sebagai ALLAH, MUHAMMAD dan ADAM (yang mana di 'gunakan' oleh falsafah Trinity Kristian dengan meletakkan sebagai Jesus anak Tuhan).
- 3 perkara yang juga merujuk pada KEPALA, BADAN dan KAKI (tanpa kepala tak boleh hidup, tanpa badan tak bermanfaat dan tanpa kaki tak mampu bergerak).
- Gabungan dua segitiga yakni 2 kalimah syahadah yang tidak boleh dipisah ceraikan.
- Ia di gelar Perisai Daud dan simbol kerajaan Sulaiman, jadi ia bermaksud 'harus pertahankan 3 perkara dan 2 kalimah' seteguh mana kerajaan Sulaiman yang tak mungkin dapat ditandingi oleh mana-mana pihak.

Jadi, siri ini mengajak pembaca supaya melihat simbol konspirasi, dari obses atau takut membuta tuli kepada membawa keimanan yang teguh.

wallahualam..

P/s : Artikel ini hasil penelitian dan perhatian dalam menggabungkan teori konspirasi dan unsur sufi yang mana banyak mengajar penulis bahawa 'semuanya adalah HAQ ALLAH, baik Dajjal, Syaitan mahupun manusia tu sendiri'..

So, apa pandangan anda?
Mungkin ada juga kebenarannya..
Kita hanya perlu terus dan teruskan mengkaji..
Mungkin benar, kebenaran itu takkan datang bergolek begitu sahaja..



 Hmm. Panjang lebar beliau bercerita mengenai Star Of David kan. tapi ni semua untuk kesedaran kita umat islam. Kesimpulan yang sebenarnya kita perlu berfikir secara kreatif dan kritis. Jangan bertindak melulu membuat sesuatu keputusan okey.
Bak kata pepatah. Tepuk dada, tanyalah selera. (:





   


1 comments:

Anonymous said...

seronok gak baca..ilmu baru..thanks ya..

 

DUNIA AKU TIADA LIMIT Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos