Monday, August 15, 2011

ANAK DERHAKA

Posted by tyka dins at 1:38 PM
Reactions: 

Sepasang suami isteri bertindak memarahi dan memaki hamun ibunya hanya kerana ibunya berasa takut akibat kereta yang dinaiki mereka perlu menyusuri bukit untuk ke bengkel berkenaan.

Ibunya yang nekad keluar dari kereta itu dimarahi depan khalayak ramai sehinggakan wanita tua itu menggigil dan menangis ketakutan dan tidak dihiraukan anak mereka. Malah, pasangan suami isteri itu mencerca dan meninggalkan wanita tua itu bersendirian setelah kejadian itu dileraikan anggota polis yang bertugas berdekatan dengan tempat kejadian.

Akhirnya, wanita tua berkenaan dibawa ke balai polis berdekatan oleh seorang peniaga yang berjaja di kawasan itu.

Ya Allah apalah salah dan dosa di ibu sampai sanggup diperlakukan sebegini!!!
Orang ramai yang menyaksikan drama anak derhaka berkenaan, terkesima dengan tindakan pasangan suami isteri itu sehingga ada yang merakam kejadian terbabit dan melahirkan rasa tidak puas hati dan marah dengan tindakan pasangan suami isteri itu di laman sosial, Facebook.

Ia bertajuk Kami benci pompuan gemuk dan suami dia yang maki mak dia di pusat komersial

Hanya kerana ibunya takut, terus habis dimakinya. Sepatutnya jika ibu itu takut, maka kitalah yang sepatutnya menemaninya dalam kereta. Pasti ibu akan tenang kembali.
Ingat, kita cuma ada seorang sahaja ibu di dunia ini. Jangan sampai apabila ibu sudah tiada, barulah kita hendak menangis. Si anak dan menantu ini memang berlagak belum pakai BMW atau Mercedes MayBach dah hidung tinggi mendongak langit.

Dia lupa ke yang kalau tiada ibu dia, jangan kata kancil matahari pun dia tidak dapat lihat? Perasan nak mampus. Yang bini dia si gemuk tu pun lagilah aku geram
Hati aku ini sangat sayu dan sungguh sebak. bila melihat badan dan tangan ibu tua ini menggigil ketakutan kerana di marahi oleh anak sendiri di hadapan khalayak ramai (cuba lihat betul-betul semasa si ibu tua ini menggigil).

Ya Tuhan, engkau berkatilah ibu dan ayah aku. Jauhkanlah aku dari sifat derhaka seperti ini.
Dan kita pula, tidak payahlah hendak memaki hamun anak derhaka ini. Kalau kita makin hamun, kita sama seperti mereka berdua. Yang penting, kita jaga ibu masing-masing itu lebih baik.

6 comments:

Miss Dolce and Gabbana on August 15, 2011 at 2:03 PM said...

Dunia akhir zaman.Semoga kita dijauhkan dengan sifat sebegini.Kasihan tengk makcik tu.Apalah dosa dia diperlakukan sedemikian rupa.Padahal masa kita kecik2 dulu kalau takut maklah yang selalu ada disamping kita.

Norafni Satumin (Mamel) on August 15, 2011 at 2:06 PM said...

Nice Post... Selamat follow blog ni ^_^.. kalau sudi jadilah follower afni sekali ^_^

tyka dins on August 15, 2011 at 2:13 PM said...

miss : ha a. nangis kita leleh2 air mata. terus tepon mak kita,tanya dia sihat ke tak? walhal satu ruumah. (:

tyka dins on August 15, 2011 at 2:13 PM said...

norafni : thankss. (:

Arbi on August 15, 2011 at 2:15 PM said...

kat mana nie???ader video tak???

tyka dins on August 15, 2011 at 2:53 PM said...

arbi : tak sengaja search kat utube, terjumpa. :)

 

DUNIA AKU TIADA LIMIT Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos