Tuesday, January 31, 2012

Masa tu. Masa muda

Posted by tyka dins at 12:51 PM
Reactions: 
1 comments
Masa tu. Masa muda. Tak berapa nak muda. Semua benda aku boleh buat. Sebab aku percaya perkataan "boleh" tu memang magic word. Aku kata..Masa tu.


Boleh tak masa tu masa muda aku boleh buat segalanya. Serius. 
Aku boleh tagak muka aku depan pasar malam. orang lalu-lalang bagi flyers. 
Sebab nak promote punya cerita. Masa tu masa muda. Aku sanggup. Asalkan aku dapat upah.  Aku bukak meja cerita pompang pomping. Cerita kebaikan tiada keburukan. Masa tu masa muda.


Siang kerja di kandang haiwan, malam aku kerja di pasar malam. Ok itu hina. 
Tapi, pada aku ianya tidaklah begitu hebat, kalau nak cerita pompang memang bagi kat aku. Aku tau itu. Aku sedar. Jangan nak membalikkan cerita. Aku sedar dari dulu. Cuma tak terluah. 


Kerana apa? 
Kerana mencari rezeki.


Aku sanggup letak benda tu di merata-rata tempat sebelum aku sampai ke pasar malam. Aku letak dekat cermin kereta orang, Pernah kena maki. Aku pekakkan telinga. Aku peduli apa. Aku nak promote Pusat Tuisyen yang pernah aku kerja dulu dan sekarang mereka buang aku macam sampah. Sial.


Kerana apa ?
Kerana mencari rezeki.


Aku memang tengah rapuh gila sekarang. Emosional aku tahap gaban sekarang. Sumpah aku tak tipu.
dan aku percaya dengan dunia ni bertingkat-tingkat.Kesilapan adalah realiti kehidupan yang penting adalah tindakbalas terhadap kesilapan itu. Aku trauma.


Tiada siapa berhak mengucap kau gagal, melainkan diri kau sendiri. 




#isu semasa membungkam diri.

Monday, January 30, 2012

Hati yang tidak dipedulikan

Posted by tyka dins at 11:17 AM
Reactions: 
2 comments
Bila kala kita sayang sesorang dengan sepenuh jiwa, kita sanggup lakukan apa sahaja #itu lumrah

Telan yang pahit,
Terima yang kurang,
Sanggup berhutang,
Berkorban masa.

Asalkan ?

Asalkan orang yang kau sayang itu menyenangkan hati kau.

Bila kita mempersoalkan benda buruk yang ada pasangan kita, itu bukan bermakna dia tak terima kau seadanya. Dia sayangkan kau. Dia nak kau berubah demi kebaikan. Jangan cepat melatah dan pasangan kau tak terima seadanya. Bagi aku, itu alas an yang paling bangsat.

Hati manusia macam bom jangka. Sekali dia meletup takkan bercantum semula. Walaupun kau rajin nak kutip semua sisa-sisa letupan itu, takkan sama dengan hati yang masih bulat dan tak berderai satu-satu.

Setiap keputusan dalam hidup kita ni, KITA YANG TENTUKAN. Orang terdekat  hanya boleh kasi pandangan dan nasihat. Sebab takut kalau apa-apa jadi di masa akan datang, orang terdekat akan dipersalahkan.  Tapi, ia boleh terjadi  sebaliknya bila kita terima cakap-cakap , selfishnya kau ni, atau fikirkanlah tentang orang ini.

Dan lumrahnya, memang selalu kita kena jaga hati orang ramai itu dulu.  Hati kita yang satu ini tiada siapa yang peduli.  Dan hati yang tak dipedulikan,  terpaksa makan hati  sendiri untuk pura-pura happy.

Selalunya kita akan kuat dan tetap dengan pendirian kita bila “orang-orang kuat”  sentiasa memberi sokongan, memang tidak ada apa yang tinggal kecuali kau ikutkan. Dan, sebenarnya kau tau, kau mampu. Lebih mampu dari apa yang kau hadapi sekarang.

Tapi, melihat “orang-orang kuat” menangis, kau mampu?
TAK.

Hidup kita ni bertingkat-tingkat. Kadang kita kat tingkat atas, kadag kita kat tingkat bawah. Berada di tingkat bawah tak selama-lamanya kau berada di tingkat itu. Kalau lif rosak naik ke atas, masih ada tangga untuk kau panjat.

Kita tak boleh paksa atau suruh orang ikut keputusan kita sebab kita tak rasa dan hidup kita semua tak sama. Cubalah bagi peluang dia buat keputusan sendiri. Apa yang kau Cuma perlu buat, bagi sokongan lagi.

Im done.

refer :susudalambotol.

Thursday, January 26, 2012

150 juta

Posted by tyka dins at 3:56 PM
Reactions: 
2 comments
Untuk kali ke seratus lima puluh juta
Mereka tanyakan engkau soalan yang sama
“Eh kenapa kau masih lagi mahukan dia?”
“Apa kau buta apa kau pura-pura suka”

Di seratus lima puluh juta kali itu
Di depan semua engkau tarik tangan aku
Yang sedang buat muka kosong tak ambil tahu
Sambil ketawa engkau bilang satu per satu

“Dia mungkin bengis seperti singa”
“Tapi dia nangis tonton cerita Korea”
“Dia mungkin keras bila bersuara”
“Tapi dia jelas jujur apa adanya”
“Aku lagi kenal dia”

Eh dah lebih seratus lima puluh juta kali
Aku pesan padamu apa yang bakal jadi
Engkau dan aku ada mungkin tidak serasi
Engkau sangat manis aku ini pula dawai besi

Di setiap seratus lima puluh jutanya
Aku pun dalam hati semacam tak percaya
Apa kau lihat pada aku jujurkan saja
Terus kau cubit dagu aku sambil berkata
“Sayang mungkin baran tak kira masa”
“Tapi sayang tahan kalau yang salah saya”
“Sayang mungkin saja keras kepala”
“Tapi sayang manja bila kita berdua”
“Saya kenal sayang saya”

Buat apa di cerita
Bahagia kita rasa
Biar tak dipercaya
Peduli orang kata
Baju ronyok tak apa
Asal pakai selesa
Berkilau tak bermakna
Kalau hati tak ada
Aku lebih bengis dari sang naga
Tapi bisa nangis semata demi cinta
Suaraku keras tak berbahasa
Kerna aku rimas gedik mengada-ngada

Aku mudah baran tidak semena
Mana boleh tahan angin cemburu buta
Dan aku sengaja tunjuk keras kepala
Aku punya manja kau saja boleh rasa
Rahsia kita berdua

Alza Putih

Posted by tyka dins at 11:01 AM
Reactions: 
1 comments
Cantik kan ?




3 kali He.

Monday, January 23, 2012

Money Drop MY

Posted by tyka dins at 12:42 PM
Reactions: 
2 comments
Gara-gara Money Drop, habis semuanya tergendala.
Walaupun aku dapat no.475 main yang secara langsung semalam. Kau ada ?
HAHAHAHAHA .


Thursday, January 19, 2012

Stalker For you.. yes you !

Posted by tyka dins at 6:29 PM
Reactions: 
0 comments
 

Ahah. Dunia ni kecil bukan ?
Kepada Stalker,
Terima kasih kerana membuka tulisan aku.
Ahah. Tak sangka.
Aku tahu. Mesti kau ada rasa iri hati pada aku bukan ?
Manakan tidak kau belek tulisan aku.
Ahah. Tak mengapa.
Silakan stalker aku sampai mati.
Yang penting,
Aku tahu.
Penangan aku yang "dulu" membuatkan kau merasakan tercabar.
Kau mengaku sajalah ya.
Sekarang aku mahu gelak besar untuk kau.
HAHAHAHAHAHA.
Stalker, you ! YES YOU !
Thank you for being my stalker. I'll appreciate it so much.
Muah Muah untuk kau.

Sekian.





   

Wednesday, January 11, 2012

Yuna - Terukir Di Bintang

Posted by tyka dins at 5:25 PM
Reactions: 
1 comments
Jika engkau minta intan permata tak mungkin ku mampu
Tapi sayangkan ku capai bintang dari langit untukmu
Jika engkau minta satu dunia akan aku coba
Ku hanya mampu jadi milikmu pastikan kau bahagia
Hati ini bukan milik ku lagi
Seribu tahun pun akan ku nanti
Kan… kamu…
Sayangku
Jangan kau persoalkan siapa dihatiku
Terukir di bintang tak mungkin hilang cintaku padamu






Khezmi Amir Muhid, Bila nak buatkan lagu tuk saya ? Janjikan semalam ? Ma tuntut ni ye ! :)




   

Thursday, January 5, 2012

Menyesal

Posted by tyka dins at 5:27 PM
Reactions: 
0 comments
Maaf,
aku menyakiti mu.
Aku mengecewakan mu.
Bahkan, aku sia2kan hidup kau.
Dan aku bawa Kau seperti diri aku.
Walau hati aku menangis,
menahan kesakitan ini,
tapi aku lakukan semua ini demi cinta.

Akhirnya juga aku harus relakan,
kehilangan cinta sejati aku.
Segalanya aku berikan,
juga semua kekuranganku
Jika,
memang ini yang terbaik,
untuk diri aku dan kau,
kan aku terima..
semua demi cinta.

Jujur,
aku tak kuasa !
Saat terakhir aku genggam tangan kau
Namun,
yang pasti terjadi,
ku tak mungkin bersama lagi.
Bila nanti esok hari,
Ku temukan dirimu BAHAGIA,
izinkan aku titipkan..
sisa cinta kita
selamanya...................

*Adaptasi;Demi cinta, Kerispatih.






Tuesday, January 3, 2012

2012

Posted by tyka dins at 9:58 PM
Reactions: 
0 comments
Harap-harap pelan kali ini sukses.


+ Anak Lelaki. Mungkin

+ Pusat Tuisyen. Sedang

+Hutang yang tertunggak. Sedang

+Klinik Motor. Mungkin Februari

+Kereta diperbaharui. Mungkin

Ini pelan aku untuk 2012. Semoga ianya menjadi kenyataan, bukan sekadar mimpi ke bintang.

Amin.
 

DUNIA AKU TIADA LIMIT Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos