Wednesday, June 27, 2012

Cita-cita berangan.

Posted by tyka dins at 2:21 PM
Dulu,
masa darjah tiga,
cita-cita aku tulis kat dalam buku rekod
nak jadi PRAMUGARI.
yes tak perlu nak erk sangat.
Beriya betul nak jadi pramugari,
sebab dapat pergi oberseee,
jadi cantik macam kak badariah ( ex gurpren abg aku)
at last,
aku sedar diri yang aku pendek bila darjah empat.

Masa darjah empat,
cita-cita aku nak jadi ustazah.
Gara-gara aku tersayang lebih dekat ustaz.
Ustaz tu ajar aku Sirah dan aku sentiasa excellent dapat A.
Dan aku memakai tudung labuh ok. OKEY.

Masuk darjah Enam,
cita-cita aku dah bertukar.
Aku nak jadi Arkitek pulak.
Adoi.
Macam-macam betul nak jadi.
Konon-konon suka lukis rumah tepi pantai.

Sampai aku form three,
aku nak jadi guru.
Tetiba.
Sebab konon nak sumbang pahala.
Hampeh.

Sampai umur aku 23tahun ni,
aku dah masuk lembaga,
aku rasa macam nak bertukar cita-cita.
Aku nak jadi pengarah.
Serius.

Aku selidik macamana langkah-langkah nak jadi pengarah.
Lagi semangat aku membuak-buak bila semalam keluar berita
kata nak lahirkan pengarah daripada golongan wanita.
WAH.
Teruja aku kejap.
Aku sedang mencabar diri aku untuk ke arah itu.

Nak jadi pengarah ada 5 step.
Aku baru lepas 1 step.
Step 2 ondaway lepas aku beranak insyallah.

Cepat la cepat la.
Aku tak sabar nak main sign-sign.
Seronok tau dapat dokumen je, signnnnnnnnn.
Dapat je surat, signnnnnnnn.
Tu jela kerja pengarah.
HAHAHAHAHAHA.


:)


Cita-cita aku macam mustahilkan ?
Tapi tak mustahil kalau kita mencuba.
Amin.

0 comments:

 

DUNIA AKU TIADA LIMIT Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos