Thursday, June 14, 2012

cerita A B dan C

Posted by tyka dins at 3:31 PM
thesis statement aku hari ini:


------------------------------



orang cuma dengar APA yang mereka NAK dengar.

orang cuma lihat APA yang mereka NAK lihat.

orang cuma baca APA yang mereka NAK baca.





defense:

-----------



1)

aku kata A.

orang faham B.

orang marah aku.

bila tanya "siapa kata B?"

orang kata aku degil.

tak makan nasihat.



soalan.

BILA aku kata B?



2)

aku tulis A ketika aku kiaskan B.

orang cuma nampak A.

yang setuju dengan apa aku kata tentang A akan puji2.

yang setuju dengan apa aku kata tentang B akan julang tinggi.

yang tak setuju2-- maki2 dan caci2.



penyataan.

PEDULI APA aku kau setuju tidak apa aku rasa.

aku menulis APA aku rasa.



3)

aku cakap A.

A itu aku.

rupa2nya ramai yang A juga.

tersinggung hati.

perasan aku kata dia.



soalan.

kau SIAPA?







kesimpulan

-------------



BENARLAH--

orang cuma dengar APA yang mereka NAK dengar.

orang cuma lihat APA yang mereka NAK lihat.

orang cuma baca APA yang mereka NAK baca.







maka

------



janganlah perasan SEMUA BENDA dalam dunia ini berkisar tentang engkau SAHAJA.



kalau kau cari diri engkau dalam status2 manusia keliling--

kau MEMANG akan jumpa.



sebab kita manusia.

dosa kita,

pahala kita;

LEBIH KURANG sama.

cuma aplikasinya di lain2 situasi dan masa.



berhenti merasakan SEMUA BENDA adalah tentang kita.

credit to kak fyn.

1 comments:

vendoline on June 16, 2012 at 3:10 PM said...

orang mcm ni sgt selfish ...hurmm kene bgtau suh berubah directly

 

DUNIA AKU TIADA LIMIT Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos