Saturday, February 4, 2012

Hukum menghisap Shisha untuk perempuan.

Posted by tyka dins at 11:47 PM
Perempuan itu sangat mulia darjatnya.semulia mutiara yang bersinar kalau digilap.tapi sayang, kamu sudah mensia-siakan hidup yang sepatutnya dihiasi dengan peribadi semulia mutiara. 

Aku bukan menghukum semua perempuan.tapi, aku cukup sedih kenapa kamu merosakkan tubuh mu dengan asap-asap yang “kononnya“ wangi dan sedap.

Sayang,
Tahukah kamu menghisap  shisha ini lebih teruk dari menghisap rokok? shisa lebih “direct“ laluannya ke peparu berbanding rokok yang dilindungi “filter“. dan setahu aku, masanya agak terhad iaitu lebih kurang 45minit sudah, selepas itu kamu hanya menghisap “arang“ itu.

Mungkin entri aku ini akan meng “annoyed“ perempuan-perempuan di luar sana walhal aku juga seorang perempuan. tapi setahu aku, jikalau sesuatu perkara yang boleh memudaratkan tubuh kita, hukumnya haram bukan ?

Aku bukan solehah, untuk menasihati. cuma aku prihatin.lagi-lagi untuk kaum aku.perempuan.

Kita ini mahal harganya. tiada tolok bandingnya sekalipun nilai sama erti emas 999. 

Tepuk dada tanya selera.

3 comments:

nasir hamzah on February 21, 2012 at 11:38 AM said...

tak pernah hisap shish, tengok dari jauh je... :)

wanabee on February 21, 2012 at 11:48 AM said...

ohooo..nice entry sis .. agree sangat .
ramai lah bebudok perempuan hisap2 shisha...bertudung pulak...memang tak manis..no no likey.... bila ditegur...kata "tak bahaya" lah..dafuq....? asap kottt..makanan jin...

so sad ...~_~

Unknown on February 22, 2012 at 12:11 PM said...

nice sharing.. kita bukan mengkritik.. tapi meluahkan pandangan.. mana yg manis.. dan x manis.. jadi terpulanglah pd si pembacanya kn?? apapun.. teruskan usaha utk post sharing2 camni.. sbb ia mungkin menjadi info yg baik utk yg xtau... thanks...

 

DUNIA AKU TIADA LIMIT Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos