Wednesday, May 19, 2010

: Hati-hati dengan perempuan ini.

Posted by tyka dins at 5:21 PM
terima kasih kerana suka menjaga tepi kain orang.

tempelak sendiri di sembunyikan.

tempelak orang di war-war kan.

kamu itu penagih.

penagih yang tak tahu malu.

menagih simpati,

cinta yang entah bila nya dapat.

sedar.

kamu itu perempuan.

harus jaga maruahnya!

seorang perempuan tahu akan hukum hakam nya.

tapi,

kamu itu.

tidak sedar diri.

lelaki yang ada di sisi kamu itu jantan yang hanya tau ranjang semata-mata!

gila sudahkah kamu?

kamu melayani kerenah dunia ranjangnya dari muda dulu sampai ke usia tua hari ini.

aduh!

kasihan sekali ya.

sisa-sia zaman muda mu dulu sudah lah hitam dan zalim.

kini kamu hitamkan lagi dengan hati kamu yang barangkali sudah telat pekatnya untuk
dihitamkan lagi.

teruskan penghinaan cacian ke atas aku.

disini,

tidak takut untul menegakkan benang yang basah sekalipun!

perjalanan hidup aku dari mula sampai sekarang kamu pandang enteng tapi sedarkah kamu aku sekarang berada di mana.

dan kamu berada di mana.

cukup sudah tohmahan kamu di selatan.

aku di barat tergelak!

tergelak dengan perangai tua mu yang tidak sedar diri.

ingatlah,
lelaki mu itu tidak ada gunanya jikalau dibayangi kisah dulu-duluan bercinta dengan si gadis kecik moleknya itu. dibangga-banggakan.

berulang kali bercerita benda yang sama. tidak mualkah kamu?

apa, hadirnya kamu di situ tidak bermakna kah?

perempuan,
kamu tolong sedar sebelum tuhan memetik suis untuk kiamat.

jangan pernah menganggu bahagia nya rumah yang dipenuhi warna warni sedangkan kamu rumahnya berwarna hitam putih sahaja.

kamu boleh lontarkan saja tohmahan.
aku tepis dengan tenang.

kerana,
aku ada rumah berwarna-warni.

kerana,
aku ada kebahagiaan yang tidak terhingga.

kerana,
aku ada susah dan senang.

dan kamu?
si perempuan.
selamat berada di dunia yang penuh dengan gelap.
selamat bahagia menyumpah aku.
selamat dunia akhirat kamu dengan hendak-nya.

sesungguhnya,
aku tidak akan balas.
kerana,
aku percaya..
tuhan itu masih ada untuk aku.

*perempuan yang tidak tahu menilai harga diri sendiri dan cuba untuk mengemparkan dunia tapi diri sendiri tidak terbela nasib. kasihan.

0 comments:

 

DUNIA AKU TIADA LIMIT Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos