Monday, July 6, 2015

Marahkan kita, anak-anak kena

Posted by tyka dins at 1:47 AM
Reactions: 
Banyak hal yang buat aku rasa kecewa sangat sejak akhir-akhir ni. Hal yang aku tak boleh nak cakap sebab nak jaga hati. Kan dah kata, kerja nak jaga hati orang ni memang paling susah. Cakap kang, takut terasa. Tak cakap kang, kau yang gila.


Aku kecewa dengan perangai orang keliling. 
Sebenarnya aku dah lama kecewa, tapi kali ni aku sangat kecewa.

Aku tak salahkan mereka. Mungkin ada silap aku jugak yang aku tak nampak. 

Cuma, janganlah bagi tekanan pada orang lain terutama budak-budak. Nak emosi dengan dia pun buat apa? Dia bukannya faham lagi dengan keadaan sekarang. Susahlah nak explain. Kadang-kadang marahkan orang tua, budak jadi mangsa. Gertak itu ini. Kalau cakap lebih-lebih nanti terasa pulak. Fahamlah keadaan dia. Pastu orang lain bagi tekanan kat dia. 

Letih ah macamni.

0 comments:

 

DUNIA AKU TIADA LIMIT Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos