Sunday, January 16, 2011

M.U.E.T

Posted by tyka dins at 1:42 PM



Perlu amik. Hukum : Sunat. WAJIB .
Urgh.
Tak nak belajar kat swasta. Nak kerajaan.
Mahal nak mati.
Nak bayar balik senang. oh terberak !
Tak bercadang pun nak amik full time degree.
Part time. Muktamad.
Dunia hari ini sangat kejam.
kerana duit penting.
Agama juga tak terkecuali. Aku tahu itu.
4 Tahun untuk full time degree. Itu sangat lama.
Dalam masa 4 tahun, dah boleh earning macam-macam.
Rumah,kereta,Epf sendiri.
Umur sekarang 22. tambah 4 tahun = 26.

26

takkan umur ini baru nak start hidup, bekerja, beli itu ini.
sedangkan manusia lain pada umur ini sudah bekerjaya, hidup bahagia ?
kejamkan dunia.

Kerana itu, aku tekad.
Walau sesusah mana perjalanan seorang pelajar separuh masa, walhal ada anak sekalipun nanti,
aku tetap kuatkan diri.
Demi masa depan MALAYSIA Aku !
Biarlah mereka mahu kata aku ini bodoh, pilih jalan yang susah,
kalo kita tidak susah sekarang, bila lagi ?

Dunia hari ini kejam.
RM50 seperti Rm0.50
Kenapa?

Fikir sendiri.

Sekian, terima kasih.





0 comments:

 

DUNIA AKU TIADA LIMIT Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos