Monday, August 2, 2010

Pilu seorang wanita

Posted by tyka dins at 10:54 AM
Aku diperbuat daripada tanah .

Aku juga mempunyai perasaan .

Aku sememangnya dilahirkan sebagai wanita .

Tapi sempurna kah aku untuk kau itu aku tidak pasti .

Tempat aku adalah untuk kau tempiaskan amukan .

Mengapa ?

Sedegil-degil aku , hinakah aku dilayan sebagai binatang ?

Dipukul . Dihenyak . Dicaci . Dimaki .

Kekurangan aku itu , kau jadikan api kemarahan kau untuk membentuk aku .

Tapi inikah caranya ?

Aku yang diperbuat daripada tanah ini lah ,

yang merengkeh sesuap nasi .

yang merengkeh sesuap rezeki .

yang merengkeh menahan kesakitan .

...

Sayang bukan bermakna kau boleh melakukan aku begitu sahaja .

Air mata aku sering tertumpah .

Wahai pujangga si antartika ,

sedar lah .

Aku ini wanita biasa .

Hati aku semakin tawar .

Semakin semak dengan semua ini !

Aku penat .

Demi tuhan ,

aku bersumpah .

Setitis air mata aku , hidup kau tidak akan pernah bahagia . Amin .

* Buat si wanita yang malang .

3 comments:

Anonymous said...

apakah ?
tabah !

Kambenggurun on August 2, 2010 at 6:43 PM said...

luahan hati ke wan? be strong ya!

tyka dins on August 5, 2010 at 3:02 AM said...

perempuan datang bulan . cenggini lah . haha .

 

DUNIA AKU TIADA LIMIT Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos